فصل جدید «قند پهلو» به نوروز رسید
اسکار سینمای فرانسه برای «خداحافظ احمقها»
اژدهای احساسات!
ایده خامی که با نگاهی سطحی به پختگی نمیرسد!
«لو اوتنس» خالق نوار کاست درگذشت
«وایولا دیویس» بار دیگر تجلیل میشود
چرا «پایتخت۷» ساخته نشد؟
تجلیل آقایان اسکورسیزی و نولان، از آمیتاب باچان
پخش ۴سریال نوروزی قطعی شد
اژدهای احساسات!
تجلیل آقایان اسکورسیزی و نولان، از آمیتاب باچان
فصل جدید «قند پهلو» به نوروز رسید
اسکار سینمای فرانسه برای «خداحافظ احمقها»
ایده خامی که با نگاهی سطحی به پختگی نمیرسد!
«لو اوتنس» خالق نوار کاست درگذشت
«وایولا دیویس» بار دیگر تجلیل میشود
چرا «پایتخت۷» ساخته نشد؟
پخش ۴سریال نوروزی قطعی شد
فارس: همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) فصل جدید مسابقه «قند پهلو» نیز پس ازمدتی دوری ازآنتن، برای پخش در ویژه برنامههای نوروزی سیما، کلید خورد. امیر قمیشی تهیه کننده کار در این باره گفت: همزمان با مبعث مسابقه قند پهلونیز پس ازمدتی دوری از آنتن برای پخش در ویژه برنامههای نوروزی سیما مقابل دوربین تولید رفت. وی درباره رویکرد ویژه این فصل از «قندپهلو» اظهار کرد: این ۱۳ برنامه به کرونا اختصاص دارد و شعرها هم با همین محور سروده میشود. قمیشی افزود: در این دوره به جای دو داور سه داور داریم. آقای شهرام شکیبا و ناصر فیض که به روال قبل داور هستند وداورسوم پزشک متخصصی است که ازنظرپروتکلهای مرتبط با کرونا، آثاررا بررسی میکند. اجرای برنامه هم با رضا رفیع است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ایسنا: برندگان چهل و ششمین دوره جوایز سزارمعرفی شد. کمدی سیاه «خداحافظ احمقها» به کارگردانی «آلبرت دوپونته» با کسب هفت جایزه برنده بزرگ جوایز سالانه آکادمی فیلم فرانسه شد. این فیلم همچنین جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلمنامه اصلی، فیلمبرداری، طراحی تولید و همچنین جایزه انتخاب مردم را از این رویداد به خود اختصاص داد. فیلم «دو نفر از ما» به کارگردانی «فیلیپه منگه تی» که امسال نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار است هم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اول از آکادمی سزار شد و جایزه بهترین فیلم خارجی هم به فیلم دانمارکی «راند دیگر» ساخته «توماس وینتبرگ» رسید. فیلم «چیزهایی که میبینیم، چیزهایی که انجام میدهیم» که با نامزدی در ۱۳ بخش، پیشتاز این جوایز بود در نهایت تنها یک جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رایا و آخرین اژدها به کارگردانی پاول بریگز اثری خارق العاده در ستایش انسانیت و انسان دوستی است. مضامین ایجاد شده در این اثر به طرز شگفت انگیزی بیننده را با وجدان و احساسات سرکوب شده رو به رو میکند. جدا از بحث تکنیک و ساختار، داستان این انیمیشن از دل یک افسانه بیرون میآید که میتوان آن را روایتی گم شده از داستانهای هزار و یک شب نامید.
- صلح پایدار
رسانه و چگونگی مواجهه آن با سوژه، میزان اهمیت و تاثیرگذاری آن را مشخص میکند. در این شرایط باید اعتراف کرد که فضای مجازی به دلیل آنی بودن در اطلاع رسانی و پخش، قدرتمندترین رسانه است. تاثیرات منفی و مثبت آن دقیقاً از بیرون و قانون عرضه و تقاضا پیروی میکند. هنگامی که نیاز به هرچیزی احساس شود فضای مجازی بدون شک اولین و سریعترین گزینه برای پاسخگویی است. انیمیشن به باور من گامی جدیتر و تاثیرگذارتر از سینما در این بستر برداشته و بی شک از نظر هنری و فرهنگی نیز جلوتر از سینما است. بعد از آن میتوان بازیهای رایانهای را عنوان کرد که مخاطب علاوه بر درک پیام درون موقعیت قرار میگیرد و بدون آنکه متوجه شود برای رسیدن به مقصدی که خواسته مؤلف است میجنگد و از رسیدن به آن خرسند میشود. انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» به طرز معچزه آسایی قدرتمند و با احساس است. قدرت اثر در چگونگی ساخت شخصیت و مضمون نمایشی است. ارتباط فرا انسانی که میان رایا و اژدهای آبی شکل میگیرد مسئلهای است که سینما به تنهایی توان بیان آن را ندارد. اژدها در این انیمیشن تبدیل به اسطورهای نامیرا میشود. اسطورهای که از اعتماد کردن به دیگران نمیترسد و براین عقیده است که تنها با اعتماد کردن به دیگران است که میتوان اعتماد آنها را جلب کرد. چنین تفکری تنها از یک عشق عمومی نشات میگیرد. در افسانهها همواره اژدها به عنوان نگهبانی خبیث با دهانی آتشین و دل سیاه روایت شده است اما انیمیشنها و مشخصاً «رایا و آخرین اژدها» از این موجود خیالی برای تحقق آرزوی دیرین خود استفاده میکنند. صلح پایدار تنها با ایثار به دست میآید و پیام مهم و جدی این اثر هنرمندانه چنین مسئلهای است.
- مجسمه
تعلیق در داستان و همچنین وجود ماجراجویی که اصل و اساس ساخت یک اثر پویا نمایی است باعث میشود تا بیننده قبل از آنکه به فکر فرو رود سرگرم شود. استفاده از رنگها و همین طور نژادها و قومیتهای مختلف آن را به اثری جهانشمول و بدون مرز تبدیل کرده است. همذات پنداری بیننده با رایا برای دمیده شدن دوباره روح در بدن پدرش و خروج از کالبد سنگی، پیرنگ داستانی عظیمی را شکل داده که در آن هدف نفر یا یک وسیله نمیشود بلکه کل کائنات از دست نیروی شر نجات مییابند. استفاده از عناصری مانند آب برای فراری دادن نیروهای خبیث، خشکی به عنوان عامل اصلی فقر و نابودی نژاد بشر، قدرت طلبی انسان و مبارزه بی رحمانه او برای دست یابی به نیرویی لایتناهی و ... از این انیمیشن یک اثر فرارسانه ای ساخته که به عقیده من میتوان از آن به عنوان درسی در مراکز آموزشی از مدارس تا دانشگاهها استفاده کرد. هنگامی که روح خبیث از کالبد انسان عبور میکند او تبدیل به مجسمهای سنگی میشود و تا مادامی که نیرویی فراتر از آن (عشق و صلح پایدار) در او دمیده نشود به حالت طبیعی خود باز نخواهد گشت. تلاش قهرمان و همچنین به طور ناخواسته ضد قهرمان داستان برای رسیدن به چنین موضوعی است. تنها مسئلهای که راه آن دو را از یک دیگر جدا میکند تکبر است. تکبر به عنوان منشأ اصلی همه بدیها در این انیمیشن در نظر گرفته شده و مؤلف به خوبی جای آن را با ایثار عوض میکند. جذابیت بصری کاراکترها و همچنین فضای داستان علاوه بر افزایش تاثیرگذاری آن در جذب کودکان نقش بسیاری دارد. از نظر روانشانی کودک انسانی فارق از جنسیت با یک قهرمان خیالی خانم به مراتب احساس همذات پنداری بیشتری میکند. و این نکتهای است که مولفان چنین آثاری به خوبی از آن آگاه هستند. از سوی دیگر نمایش مهربانی و زیبایی یک اژدها و موجودات خیالی در رها سازی ترس کودکان از ذهن و کابوس نقش موثری دارد. کودکی که با آمدن اژدها و هیولا ترسانده شده و این ترس به عنوان عامل مخرب در حال گسترش به دیگر اعضای کارخانه ساخت رؤیا در ذهن او است با تماشای چنین اثری به حقیقت نزدیک میشود. تماشای انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» برای هرانسانی واجب است به خصوص در این روزها که انسان برای هرچیزی وقت میگذارد به غیر از خود و همتای خود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
فیلم سینمایی «یک دور دیگر» به کارگردانی توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی در سال ۲۰۲۰ یکی از تحسینشدهترین آثار سال بود و به عنوان فیلمهای برگزیده جشنواره فیلم کن در لیست آثار این فستیوال قرار گرفت.
توماس وینتربرگ یکی از پایهگذاران سبک سینمایی یا مانیفست دگما ۹۵ نتوانسته به اندازهای که دوست و همکاری قدیمیاش لارس فون تریه این سبک را درک کرده و در آن درخشیده، درک کند و در واقع استعدادش را به نمایش بگذارد.
اثر جدید وینتربرگ با عنوان «یک دور دیگر» مثل همه آثار او (غیر از «مهمانی») نتوانسته با وفاداری به سبک ابداعیاش بدون جزئیاتی در فیلمنامه جزئیاتی در صحنه (یا لحظه) را دنبال کند و با کنار هم قرار دادن این جزئیات یک کلیت واحد به وجود آورد؛ به طوری که مخاطب بدون پیگیری پیچیدگیهای روایی، به پیچیدگیهای درونی کاراکترها یا از این جزئیات بصری به پیچیدگیهای مضمونی پی ببرد و با قدرت کارگردان به درک شخصیتهای فیلم یا شرایط تعریف شده در آن برسد.
- ایده خامی که با نگاهی سطحی به پختگی نمیرسد!
شخصیت اصلی فیلم «یک دو دیگر» با معضلی در زندگی شخصیاش دست و پنجه نرم میکند، درگیر و خسته از روزمرگی است و به قدری در حفظ اعتماد به نفسش ضعیف شده که حتی نمیتواند به عنوان معلم کلاس درس را مدیریت کند. چنین مسائلی را درباره این کاراکتر میتواند فهمید و حال بدی که دارد قابل درک است اما راهحلی که برای فرار از این وضعیت به همراه دوستانش پیدا میکند چندان قابل درک نیست و به همین دلیل است که میتوان به این نکته رسید که فیلمساز نه در فیلمنامه و نه در کارگردانی هیچ تأکیدی بر جزئیات کارآمد و درست برای رسیدن کاراکتر اصلی به تصمیم دور از ذهنی که میگیرد، ندارد و در واقع نه مسیری روایی طی میشود و نه شخصیتپردازی به قدر کافی میتواند مخاطب را به انتخاب کاراکتر اصلی برای فرار از بحران برساند.
- دوربین وینتربرگ سرگردان است
دوربین وینتربرگ سرگردان است و هر چقدر که ضرباهنگ فیلم و بالا بودن تعداد پلانها در برخی سکانسها در خدمت انتقال حس کاراکتر به مخاطب و در نتیجه نزدیک شدن به رئالیسم است دوربین نمیتواند عنصری دیگر در کنار دیگر عناصر برای انتقال حس درونی کاراکتر به مخاطب باشد و فیلمساز در واقع یکی از بزرگترین ابزارهای خود را سهلانگارانه از دست داده و به جای استفاده از این ابزار برای فضاسازی با قرار دادن دوربین روی دست و حرکات سیال آن به ادایی از حس درونی کاراکتر بسنده کرده است؛ به همین دلیل فیلمساز و در واقع کارگردان نتوانسته از همه ابزارهای موجود برای فضاسازی و پیش بردن قصه فیلم استفاده کند و همین موضوع منجر به بلاتکلیفی بیشتر اثر شده است.
- یک پایانبندی تحمیلی
در واقع «یک دور دیگر» تنها یک ایده خام است که نه روی کاغذ و نه در اجرا به دلیل نگاه سطحی فیلمساز به معضلی که مطرح کرده و جهان کاراکترهایش به پختگی نرسیده و تنها با استفاده از بیان یک درد مشترک و تحریک احساس همدردی میتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و احیاناً با برخی اشتراکات او را به وجد آورد اما کلیت اثر هیچ لحظهای خلق شده از خود ندارد و حتی پایانبندی «یک دور دیگر» هم یک پایانبندی تحمیلی است به طوری که مخاطب از ابتدا نتوانسته کاراکتر اصلی را درک کند و مسیر تغییر شخصیت و تصمیمگیریهایش را هم نمیتواند منطقی تلقی کرده و با آنها همراه شود پس در نتیجه پایان تحمیلی «یک دور دیگر» بیشتر یک وصله ناجور به فیلم به نظر میرسد تا اثر بی هویت و توخالی فیلمساز بتواند پایانی با شکوه و احیاناً دیدنی داشته باشد.
منبع : سینما پرس
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
همشهری آنلاین: «لو اوتنس» مهندس هلندی که با اختراع نوار کاست خدمتی بزرگ به عاشقان موسیقی در سراسر جهان کرد در ۹۴ سالگی از دنیا رفت. اوتنس از تاثیرگذارترین و مستعدترین مهندسان شرکت هلندی فیلیپس بود و از ابتدا تا پایان فعالیت حرفهای خود را زیر این نام معتبر گذراند. او شنبه گذشته به دلیل کهولت سن در هلند درگذشت. اوتنس اوایل دهه ۱۹۶۰ رئیس بخش توسعه محصول شرکت فیلیپس در شهر هاسلت بلژیک شد و کوشید محصولی سبکتر، کوچکتر و ارزانتر از صفحههای موسیقی موجود تولید کند که در عین حال قابل حمل هم باشد. تلاشهای او سرانجام به خلق نسل اول نوارهای کاست انجامید و دوستداران موسیقی را در گوشه و کنار جهان شاد کرد. این مهندس و مخترع جوان هلندی پس از ثبت کاست، مدیران ارشد فیلیپس را متقاعد کرد فناوری تولید کاست را رایگان در دسترس دیگر شرکتها بگذارند تا این محصول کاربردی و تازه زودتر به سراسر دنیا برسد. داستان زندگی اوتنس در فیلم مستند «کاست» به کارگردانی زک تایلر ساخته شد و به نمایش درآمد. تلاشهای اوتنس در ۱۹۶۳ به نتیجه رسید و نمونه ابتدایی کاست چوبی بود؛ نسخهای که سالها بعد از بین رفت و خبری از آن در موزه فیلیپس نیست. او در ۱۹۲۶ به دنیا آمد و در دوران جنگ جهانی دوم تلاش کرد یک رادیو برای خانوادهاش بسازد تا در جریان حملههای ارتش آلمان نازی قرار بگیرند.با اینکه دستکم ۱۰۰ میلیارد نوارکاست دردنیا تولید وفروخته شد اما اوتنس هرگز به گذشته خود مغرورنمیشد وحدود ۲۰ سال پس از اختراع کاست، درهمان شرکت فیلیپس برای خلق نسل اول دیسکهای فشرده یا همان CD ها کوشید.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مهر: با اهدای جایزه نماد از «وایولادیویس» برای دستاوردهایش در بازیگری تجلیل میشود. وایولا دیویس بازیگر برنده اسکار جایزه آیکون را از انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی (AAFCA) دریافت میکند. دوازدهمین دوره برگزاری این مراسم هفتم آوریل برگزار میشود. «جیل رابرتسون» رئیس این انجمن از وایولادیویس به عنوان بازیگری یاد کرد که به شیوهای منحصربهفرد این هنر را باورپذیر ساخته و قدرت بینظیر خود را در هر حوزهای به چالش میکشد تا به عمق انسانیت هر شخصیتی که نقشش را ایفا میکند فرو برود. وی از فیلمهای «شک»، «خدمتکار»، «حصارها» و اکنون «بلک باتم ما رینی» به عنوان همین دستاورد یاد کرد. وایولادیویس، یکی از بازیگرانی است که در هالیوود برای تواناییهایش بسیار تجلیل شده است. او سال۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی در «حصارها» دریافت کرد و سال ۲۰۱۵ با بازی در «چطور از یک قتل قسر دربرویم» برنده جایزه بازیگر اصلیامی شد. وی در عرصه تئاتر هم دو جایزه تونی برای «حصارها» و «شاه هدلی دوم» در کارنامه دارد و برای بازی در «خدمتکار» و «شک» نامزدی اسکار را دریافت کرده است. فیلم «بلک باتم ما رینی» از نتفلیکس یکی از ۱۰فیلمی است که امسال به عنوان بهترین فیلمهای۲۰۲۰ انتخاب شدهاند. وایولادیویس، در این فیلم در نقش ما رینی مادر موسیقی بلوز بازی کرده است. چادویک بوزمن بازیگر فقید که در این فیلم در کنار دیویس بازی کرده نیز در مراسم اهدای جوایز، با دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد تجلیل میشود.«جورجسی.وولف» کارگردان این فیلم نیز جایزه «سلام به عالی بودن» را از همین انجمن میگیرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ایسنا: در شرایطی که در مقطعی از سال زمزمه ساخت سری هفتم از سریال «پایتخت» به گوش میرسید، درنهایت تلویزیون نوروز۱۴۰۰ به پخش قسمتهای جدید و باقیمانده از فصل ششم این سریال اکتفا کرد.
شبکه اول سیما مدتی است که بازپخش خلاصه قسمتهای سری ششم از مجموعه نوروزی «پایتخت» را آغاز کرده و قرار است در ادامه در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفندماه، دو قسمتی که وعده ساخت آن در همان نوروز۹۹ داده شده بود را روی آنتن ببرد.این قسمتهای جدید تحت تأثیر کرونا، به موضوعاتی در این ارتباط خواهد پرداخت.
اما در شرایطی که در مقطعی از نیمه دوم سال، خبر ساخت «پایتخت۷» برای نوروز۱۴۰۰ به گوش میرسید، درنهایت حاشیههایی چون اعلام درخواست دستمزد بالا توسط برخی عوامل توسط تعدادی از رسانهها و همچنین تاکید بر حذف عدهای دیگر از بازیگران از سوی تلویزیون، درنهایت سازندگان را به اعلام خبری مبنی بر انصراف از ساخت رهنمون کرد. پس از آن تا مدتی خبری از ساخت «پایتخت۷» نبود تا اینکه از سوی گروه سازندگان اعلام شد که طبق وعدهای که به مخاطبان برای تولید قسمتهای پایانی سری ششم دادهاند، این قسمتها قرار است ساخته شود.
تلویزیون زمان پخش را انتهای سال ۹۹ اعلام کرد و در ادامه هم تاریخ دقیق، دو روز پایانی اسفندماه اعلام شد. اما در این فاصله رئیس صداوسیما هم در دیداری با سیروس مقدم، کارگردان پایتخت گفتوگویی را درباره سکانس حاشیهدار فصل ششم و ادامه ساخت «پایتخت۷» انجام دادند.
درنهایت حمید شاهآبادی، معاون سیما که برای اعلام برنامههای نوروزی تلویزیون درجمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به پرسشی درباره ساخت «پایتخت۷» اینگونه عنوان کرد: «تصمیم ما برای ساخت «پایتخت۷» جدی است؛ صحبتها انجام شده و فقط به خاطر اینکه عجلهای نشود و فیلمنامه به درستی نوشته شود، «پایتخت۷» را برای نوروز۱۴۰۰ نداشتیم؛ چراکه برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.»
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کافه سینما: ستاره بالیوودی دریافت کننده جایزه سالانه فدراسیون بینالمللی آرشیو فیلم در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. جایزه سالانه فدراسیون بینالمللی آرشیو فیلم (FIAF) که از سال ۲۰۰۱ با اهدا به مارتین اسکورسیزی برای تلاش وی در حفظ آرشیوها کارش را شروع کرد، امسال برای تجلیل از آمیتاب باچان به این بازیگر بالیوودی اهدا میشود.
- 19 مارس (۲۹ اسفند) روز مهم سینمای هند
اینگمار برگمان در سال ۲۰۰۵، مایک لی در سال ۲۰۰۵، پیتر باگدانوویچ در سال ۲۰۰۷، ریتی پان در سال ۲۰۰۹، آنیس واردا در سال ۲۰۱۳، ژانپییر و لوک داردن در سال ۲۰۱۶، کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۷، ژان لوک گدار در سال ۲۰۱۹ و والتر سلز در سال ۲۰۲۰ از جمله دریافت کنندگان این جایزه بودهاند. این جایزه در مراسمی مجازی که ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) برگزار میشود از سوی اسکورسیزی و نولان به باچان اهدا میشد.
- تمجید رییس FIAF از «باچان»
فریدریک میری رییس FIAF در این باره گفت: به لطف همکاری نزدیک ما با بنیاد میراث فیلم هند از سال ۲۰۱۵، فیاف در هند و جنوب آسیا بسیار فعال بوده است. با اهدای جایزه سالانه خود به آمیتاب باچان میخواهیم نشان دهیم که میراث فیلم چقدر غنی و متنوع و در عین حال شکننده است. به این ترتیب ما از باچان برای نقشی که به عنوان یک مدافع برجسته در نجات این میراث در هند و حتی فراتر از آن داشته است، قدردانی میکنیم.
- تقدیر «نولان» از «باچان»
نولان با تبریک با باچان گفت میداند حضور چهرههای صنعت فیلم چقدر برای حفظ میراث فیلم ضروری است و باچان نیز نقش مهمی در این زمینه در هند و شبه قاره داشته است. اسکورسیزی نیز حضور آمیتاب باچان برای حفظ میراث فیلم هند را استثنایی خواند. سال ۲۰۱۸ آمیتاب باچان در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کلکته سخنرانی پرشوری برای حفظ فیلم انجام داد و گفت بیشتر فیلمهایی که ساخته فیلمسازان افسانهای هند است یا در شعلههای آتش سوختهاند یا در انبارهای قراضه به فراموشی سپرده شدهاند. وی تاکید کرده بود که اگر برای نجات آنچه باقی مانده اقدامات سریع انجام نشود دیگر هیچ خاطرهای از این فیلمها و هیچ بهانهای برای جشن گرفتن سینما باقی نمیماند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون سیما از پخش سریالهای «نون.خ۳»، «همبازی»، «لوتی» و «نوروزرنگی» از شبکههای یک، دو، سه و پنج و پخش بیش از ۱۴۴ فیلم سینمایی، ١٤٠٠مستند و ٢٠مجموعه پویانمایی در ایام نوروز از تلویزیون خبرداد. حمید شاهآبادی در نشست خبری اعلام ویژه برنامههای نوروزی درباره سریالهای نوروزی سال آینده اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۰ با چند سریال جذاب همراه مخاطبان هستیم؛ شبکه یک «نون.خ۳»، شبکه دو «همبازی»، شبکه سه «لوتی» و شبکه پنج «نوروزرنگی» را در نوروز پخش میکنند. وی افزود: شبکه نسیم هم «خندوانه» و برنامه «دستانداز» و چند برنامه دیگر را پخش میکند. شبکه امید «تختهسیاه» و شبکه دو هم «کلبه عموپورنگ» را روی آنتن میبرند. دو قسمت پایانی «پایتخت۶» هم در روزهای پایانی سال پخش میشود.
- «شکرستان» نوروز پخش میشود
معاون سیما درباره پخش فیلمهای سینمایی در نوروز هم گفت: در بخش سینمایی ۱۰۴ فیلم پخش خواهد شد که مردم ۲۳ اثر سینمایی داخلی را تماشا خواهند کرد. برای قشر کودک و نوجوان هم ۸۵ اثر سینمایی پخش میشود. همچنین درحوزه پویانمایی، ۲۰ مجموعه با ۳۲۰ قسمت همچون «شکرستان» و با استفاده از ظرفیت کار عروسکی پخش میشود.
- برنامههای تحویل سال مشخص شد
شاهآبادی، درباره برنامههای تحویل سال تلویزیون هم گفت: شبکه یک برنامه «فرمول یک»، شبکه دو «صبح فروردین»، شبکه سه ویژه برنامه «عصرجدید» و شبکه پنج «نوروزترین نوروز» را برای سال تحویل روی آنتن میبرند.
- آخرین وضعیت سریالهای سلمانفارسی و حضرت موسی(ع)
او درباره سریالهای «الف ویژه» تلویزیون اظهار کرد: سریال «سلمانفارسی» با جدیتی که از آقای میرباقری دیدهایم، طبق زمانبندی که برای آن تعیین شده است، پیش میرود. این مجموعه در سال۱۴۰۵ روی آنتن میرود وعوامل آن الان در شاهرود هستند.
- چرا «پایتخت۷» ساخته نشد؟
معاون سیما درباره احتمال ساخت ادامه سریال تلویزیونی «پایتخت» گفت: تصمیم ما برای ساخت «پایتخت۷» جدی است؛ صحبتها انجام شده و ما فقط به خاطر اینکه عجلهای نشود و فیلمنامه به درستی نوشته شود، «پایتخت۷» را برای نوروز۱۴۰۰ نداشتیم؛ چراکه برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.
- سیاست تلویزیون درقبال ممنوعالتصویرها
او درباره بازگشت بازیگران ممنوعالتصویر به تلویزیون و اخطار ساترا به روبیکا درپی انتشار کلیپ هنجارشکنانه گفت: نگاه ما کریمانه و همدلانه است و ازهرخطا و اشتباهی یک نقطه نمیسازیم؛ هر قدر چهرههای هنری همراهتر با سیاستهای ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه میدانیم. بنابراین نگاه صفر و صدی نخواهیم داشت. درباره اخطار ساترا به روبیکا هم باید بگویم، همه دستگاههای صوت و تصویر فراگیر باید قاعده و دستورالعمل ساترا را رعایت کنند.
مجری خطا کند از آنتن محروم میشود
معاون سیما درباره حذف مجری برخی برنامهها گفت: نمیتوانیم روی خطای آنتن بیتفاوت باشیم؛ وقتی مجری خطا کند از آنتن محروم میشود. حرف اصلی ما این است که مجری در لحظه باید رفتار مناسب از خود نشان دهد.
پخش «دورهمی» از عید فطر
شاهآبادی درباره تولید و پخش سری جدید «دورهمی» نیز عنوان کرد: سری جدید «دورهمی» را از عید فطر روی آنتن خواهیم برد و روی محتوای آن کار میکنیم تا با تغییرات جدید پخش شود.
«90» برمیگردد؟
معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازگشت برنامه «90» به آنتن تلویزیون گفت: «نود» برنامه خوب و پربینندهای بود و تمایل داریم این برنامه کار خودش را داشته باشد اما طبیعی است که انتخاب مجری و موضوعاتی از این دست، در اختیارات مدیر شبکه است. پیش از حضور من درباره جابهجایی مجری واتفاقاتی از این دست، تصمیماتی گرفته شده و اگر در این حوزه شاهد اتفاقات روبهجلویی باشیم میتوانیم برای این موضوع برنامهریزی هم داشته باشیم، منتها برای این کار نیازمند زمان و برنامهریزیهای بهتر و اقدامات پیشروانه هستیم.
احتمال تغییر مدیران شبکههای تلویزیونی
او درباره احتمال تغییر مدیران شبکههای تلویزیونی مطرح کرد: ممکن است تغییراتی قبل یا بعد از انتخابات رخ بدهد. مدیران سیما به ویژه اعضای شورای مدیران، افراد توانمند، علاقهمند، ارزشی و انقلابی هستند. جوانانی امروز مسئول و مدیر هستند که امیدهای نسل آینده تلویزیون محسوب میشوند و مدیران با تجربه در کنار این عزیزان، تحرک خوبی دارند اما در عین حال برخی از تغییرات اجتنابناپذیر است.
امیدواری برای برآورده کردن انتظارات توسط «خندوانه»
شاهآبادی، درباره پخش سری هفتم «خندوانه» گفت: قضاوت درباره فصل جدید «خندوانه» با پخش دو قسمت ناعادلانه است و ما امیدواریم آنچه را که از شبکه خواستهایم، برآورده کند؛ چراکه این خواستهها مورد تأیید گروه برنامه ساز نیز بوده است.
سرنوشت مبهم «سرزمین کهن»
وی درباره سرنوشت پخش سریال «سرزمین کهن» توضیح داد: برای «سرزمین کهن» همچنان رایزنی میکنیم تا محتوای آن دچار شائبه نباشد. اصلاحاتی انجام دادیم و منتظر تأیید هستیم. این اثر، کاری بسیار ارزشمند است و اگر بخواهیم امروز آن را تولید کنیم، نمیتوانیم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.