ایرنا: «کیانو چارلز ریوز 1» که سال ۲۰۰۵ با ایفای نقش در فیلم «کنستانتین» این فیلم را به فروش ۲۳۱ میلیون دلاری رساند، پس از ۱۷ سال در نقش جن گیر نفرین شده بازی میکند.
ریوز هنرپیشه، تهیهکننده و موسیقیدان کانادایی که بیشتر برای بازی در نقش نئو در سهگانه ماتریکس، فیلم سرعت، نقطه شکست، دراکولای برام استوکر، نقش تد لوگان در ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد، وکیلمدافع شیطان، جانی سیلور هند در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ و جان ویک شناخته شده، پس از ۱۷ سال با کارگردان کنستانتین برای ایفای نقش در دنبالهای از این اثر فراطبیعی و ترسناک باز میگردد.
ریوز که البته در سال ۲۰۲۰ در فیلم باب اسفنجی: اسفنج فراری نیز ایفای نقش کرده، گفته بود کنستانتین شخصیتی است که بیشتر دوست دارد به او بازگردد؛ ریوز سال گذشته به استیون تایرون کلبر کمدین آمریکایی گفت دوست دارد دوباره جان کنستانتین باشد و سعیش را کرده است.
هنرپیشه ۵۸ ساله کانادایی که او را در ایفای نقشهای ماوراء طبیعی میشناسند، در اثر جدید لارنس و با همکاری شرکت برادران وارنر - Warner Bros قرار است به عنوان جن گیر نفرین شده و شیطانشناس ایفای نقش کند.
آکیوا گلدزمن نوشتن فیلمنامه را بر عهده دارد و در کنار جی. جی. آبرامز هانا مینگلا لورنزو دی بوناونتورا و آروین استاف به عنوان تهیهکنندگان اجرایی در این فیلم حضور دارد.
گلدزمن کارگردان آمریکایی سال گذشته در سالگرد پانزدهمین سالگرد کامیک-کان بینالمللی سندیگو فاش کرد که با وجود تمایل زیاد برای ساخت این فیلم، بودجه لازم برای ساخت این اثر وجود نداشت.
آ
ایسنا: جیمز کامرون کارگردان آواتار که در زمان اکران این فیلم در سال ۲۰۰۹ فروشی بیش از ۲.۸ میلیارد دلاری را تجربه کرد، از بازگشت مجدد آن به روی پرده سینماها خبر میدهد؛ آواتار بازسازی شده روز ۲۳ سپتامبر اکران میشود.
کامرون به تازگی نسخه بازسازی شده آواتار را به همراه فرزندانش دوباره تماشا کرده است. این مساله کامرون را برای اکران مجدد این فیلم در سینماها مشتاق کرد.
فیلمسازی برجستهبینی آواتار به عنوان پیشرفتی در فناوری سینما شناخته میشود. این فیلم نخستین بار در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹ در لندن به نمایش درآمد و در ۱۸ دسامبر در ایالات متحده منتشر شد.
این فیلم با بازی سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور از تکنیکهای جدید فیلمبرداری همراه بود و با فناوری ضبط حرکت گستردهای ساخته شد و برای نمایش با کیفیت مرسوم و سهبعدی منتشر شد. آواتار برای تجربه چهار بعدی در سینماهای منتخب کره جنوبی نیز منتشر شد.
آواتار نخستین فیلمی بود که بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشت و پرفروشترین عنوان ویدیویی سال ۲۰۱۰ در آمریکا بود. این فیلم نامزد ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و در نهایت برنده سه جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوههای تصویری شد.
کامرون امیدوار است کسانی که در روز ۲۳ سپتامبر آواتار را به روی پرده سینماها میبینند به عظمت این اثر پی ببرند.
او در گفت و گو با نیویورک تایمز گفت: طرفداران جوان فیلم هرگز این فرصت را نداشتند که آن را در سینما ببینند. اگرچه فکر میکنند ممکن است فیلم را دیده باشند، اما در واقع آنگونه که شایسته است آن را ندیدهاند.
کامرون گفته میداند که مردم برای حفظ محیط زیست باید سبک زندگی خود را تغییر دهند اما از این که فیلمش جهان را نجات نداد احساس گناه نمیکند.
این فیلم علمی- تخیلی داستان سیاره غنی و زیبای پاندورا را روایت میکند که موجودات بومی آن در چرخه زندگی با هم یکی شدهاند. ماجراهای فیلم از جایی شروع میشود که انسانها در جستوجوی عنصر نایابی به نام آنابتانیوم به این سیاره تجاوز کرده و با موجودات قدبلند و آبی رنگ ساکن آن موسوم به ناویها درگیر میشوند.
اگرچه جیمز کامرون کسی بود که سیاره پاندورا را خلق کرد اما احتمال دارد کار ساخت دو قسمت آخر مجموعه آواتار به یک کارگردان دیگر واگذار شود.
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا روز پنجشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۱ به تفکیک اجراها مشخص شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر تا پایان روز پنجشنبه بیست و چهارم شهریور ماه به تفکیک اجراها اعلام شد. این در حالی است که تالارهای نمایشی یاد شده روز جمعه بیست و پنجم شهریور ماه به مناسبت فرا رسیدن اربعینی حسینی (ع) اجرایی نداشتند.
نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای که از ۸ شهریور ماه اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۰۵ تا ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده، تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ شهریور با مجموع ۱۸ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و میزبانی از ۸ هزار و ۹۰ تماشاگر به فروشی معادل یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «شفیره» به کارگردانی مهدی شاه پیری که از روز ۱۴ شهریور در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر آغاز کرده تا روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان، مجموع ۱۰ اجرا و ۷۹۲ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۵۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان فروش داشته است.
نمایش «سگها و استخوانهای مادرم» به کارگردانی مژگان خالقی که از روز ۱۳ شهریور ماه در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر پیش روی مخاطبان قرار گرفته، تا روز پنحشنبه ۲۴ شهریور ماه با قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان، مجموع ۱۱ اجرا و ۶۳۵ تماشاگر، (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۴۲ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان فروش داشته است.
نمایش «تب» به کارگردانی رؤیا کاکاخانی نیز که از روز ۲۴ تیرماه اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با ۳۹ نوبت اجرا و میزبانی از یک هزار و ۷۰۶ تماشاگر به فروشی معادل ۹۱ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «سفید» به کارگردانی صادق برقعی هم که از روز ۲۰ شهریور ماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر روی صحنه رفته (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با ۵ اجرا و میزبانی از ۲۹۱ تماشاگر ۱۹ میلیون و ۲۴ هزار تومان فروش داشته است.
نمایش «تا اون» به کارگردانی هادی حوری هم که از روز ۲۸ مرداد ماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرده تاکنون با ۲۳ نوبت اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) یک هزار و ۴۲۰ تماشاگر و ۹۴ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان فروش داشته است.
نمایش «جانور» به کارگردانی کیانوش ایازی که از روز ۲۱ مرداد در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه با مجموع ۲۹ اجرا (احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و ۸۱۸ تماشاگر ۳۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروش از تئاتر شهر خداحافظی کرد.
نمایش «پایین گذر سقاخانه» به کارگردانی رضا بهرامی هم که از بیستم مرداد ماه در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر روی صحنه رفته است (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا روز ۲۵ شهریور ماه با ۳۰ نوبت اجرا و ۲ هزار و ۱۵۷ تماشاگر به فروشی معادل ۸۵ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «کتابخورها» به کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش هم که از روز ۲ شهریور ماه با قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار هنر روی صحنه رفت، تاکنون با مجموع ۲۰ اجرا و ۳ هزار و ۲۷۷ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۷۷ میلیون ۹۱۲ هزار تومان دست یافته است.
نسل فردا / گروه فرهنگ و هنر
فیلم «روشن» به کارگردانی روحالله حجازی سرانجام از شورای پروانه نمایش مجوز گرفت.
فیلم «روشن» سال ۱۳۹۹ در سیونهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و این فیلم اجتماعی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای عطاران به همراه آورد اما بعد از آن وارد فهرست فیلمهای مشکلدار شد و نتوانست مجوز اکران بگیرد.
در برخی پیگیریها شنیده میشد که در دوره جدید مدیران سینمایی از چند فیلم نام برده میشود که مشکل نمایش آنها صرفاً با حذف چند سکانس برطرف نمیشود اما یک ماه قبل روحالله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم بیان کرد که مشکل فیلمهای بلاتکلیفی چون «روشن»، «سه کام حبس»، «زنبورکارگر»، «رگهای آبی» و غیره در حال حل شدن است و حالا پس از یک ماه اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری خبر داده که شورای پروانه نمایش با صدر پروانه برای این فیلم موافقت کرده است. البته مشخص نیست میزان حذفیات یا اصلاح این فیلم برای گرفتن مجوز چقدر است.
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی علاوه بر این فیلم برای «نبودن» به تهیهکنندگی و کارگردانی علی مصفا و «رویای کاغذی» به تهیهکنندگی و کارگردانی علی عطشانی نیز مجوز نمایش صادر کرده است.
«رویای کاغذی» ساخته علی عطشانی را جابر قاسمعلی براساس طرحی از عطشانی نوشته که سال قبل ساخته شد و بازیگرانی همچون کامران تفتی و مینا وحید در آن بازی کردهاند. از فیلم علی مصفا نیز اطلاعات چندان زیادی منتشر نشده جز اینکه محصول مشترکی از ایران، چک و اسلواکی است.